Köpvillkor

Det finns ingen minimigräns beträffande antal artiklar eller pris. Samtliga priser inkluderar moms.

Leveransvillkor och fraktkostnader inom Sverige

Leveranser inom Sverige sker med Posten A-post, MyPack eller Företagspaket beroende på vikt och beställare. Frakt beräknas utifrån gällande tariffer för vikt och volym. Preliminär fraktkostnad visas i varukorgen när du lagt i en eller flera varor. I kassan visas den totala fraktkostnaden för din order. 

Leveransvillkor och fraktkostnader utanför Sverige

Vill du ha leverans utomlands? Besök då vår internationella butik www.shaktiglobal.com. Dit kommer du även genom att klicka på den engelska flaggan i över högra hörnet i den svenska butiken. På www.shaktiglobal.com finner du samma sortiment som i vår svenska butik. Du kan där beräkna preliminär frakt för ditt land i modulen "Beräkna frakt" i varukorgen. Fraktkostnaden beräknas utifrån gällande tariffer.

Som inloggad kund kan du ha flera adresser, även till olika länder, sparade i dina kunduppgifter. Om du är inloggad visas i varukorgen fraktavgiften till landet i din senast använda adress. Du kan växla mellan den svenska och den internationella butiken och samtidigt fortsätta vara inloggad på ett och samma konto.

Leveranstid

Leveranstiden inom Sverige för varor i lager är normalt 1-3 vardagar (postens leveranstid tillkommer, som mest ca 2 vardagar för MyPack). Vi garanterar dock inte att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.

Betalningsvillkor

Du kan betala med kort, direktbank eller faktura. Vi levererar inte mot postförskott.

Vi samarbetar med PayEx för att garantera en säker korthantering. Kortnumret skickas genom en krypterad förbindelse direkt till banken och lagras aldrig hos oss.

Avbeställning

Under förutsättning att inget annat avtalats i samband med din beställning kan du avbeställa innestående order genom att meddela kundtjänst per telefon eller e-post.

Ångerrätt

Full ångerrätt gäller inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För oanvända produkter i nyskick kommer full återbetalning av köpesumman exklusive frakt att ske utan dröjesmål så snart produkten returnerats. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att vi mottagit information om ånger, dock måste returen ha mottagits för att återbetalning ska kunna ske.

Ångerrätten omfattar inte nedladdningsbara produkter då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Om en produkt är plomberad inkluderas den ej av ångerrätten vid bruten plombering. Om någon vara är skadad vid ankomst är det en reklamation, se avsnittet reklamationer nedan. I fallet att en använd produkt skickas tillbaka till oss förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för värdeminskningen vid återbetalning. Med detta avses värdeminskning som uppkommit till följd av att du som kund hanterat varan i större utsträckning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion (Källa: Riksdagen).

Om en retur inom ångerrätten returneras per brev, alternativt väger mindre än 2 kg och ej returneras som postpaket, så behöver du inte kontakta oss innan du returnerar. Returadressen för brev upp till 2 kilo är: 

StjärnDistribution AB
Hästskovägen 12
813 33 HOFORS

Kontakta kundtjänst om din retur väger mer än 2 kilo. Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar, men du betalar själv för returporto. Du behöver inte ange varför du ångrar dig, men skicka med en lapp där det framgår att du ångrar ditt köp. Observera att du alltid är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras dig. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). 

Reklamationer

Får du en felaktig eller defekt vara ska du alltid kontakta kundtjänst så fort felet upptäckts. Vissa defekta varor ska returneras och märkas med ett returnummer. Defektretur sker alltid på vår bekostnad, men du får inte returnera utan att först kontakta oss. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri. Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 8 dagar till kundtjänst.

Ej uthämtade brev eller paket

För ej uthämtade brev eller paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 89 kr.

Personuppgifter

För att handla hos oss måste du fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av StjärnDistribution AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig och utföra kreditkontroll. I vissa fall kan vi även använda kontaktinformation till att uppmärksamma dig på erbjudanden eller övrigt i marknadsföringssyfte (läs mer nedan). För detta syfte har vi också behov av att kunna föra över sådana uppgifter till våra samarbetspartners, men utöver detta förmedlar vi aldrig uppgifter till tredje part.

Det är viktigt att vi får din e-postadress för att underlätta kommunikation i samband med order, men du kan själv välja om du vill ha nyhetsutskick från oss eller inte. Skulle du få ett nyhetsbrev från oss finns det en länk längst ner där du enkelt kan spärra ditt e-postkonto för framtida nyhetsbrev. Vi förmedlar inte vidare din e-postadress, och har du en gång tackat nej till våra utskick kommer du inte att få fler mail från oss eller våra samarbetspartenrs så länge du inte själv uttrycker önskan att emotta utskick.

Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. För att få dessa uppgifter skickade till dig har vi rätt att ta en administrativ avgift på 50 kr. Om uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och utgående varor. Vi har inget ansvar att leverera ordrar med fel prissättning, eller produktspecifikationer p.g.a. typografiska fel, men du är alltid välkommen att kontakta kundtjänst om du undrar eller behöver hjälp med en order. Vi strävar efter att alltid ta hand om dig på bästa sätt.

Trygg hos oss

Från 13 juni 2014 följer vi lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, samt konsumentverkets och allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vi hoppas att du ska känna dig trygg och trivas som kund hos oss. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst med frågor om order, villkor eller produkter. StjärnDistribution AB, Org.nr: 556612-7444.